Stowarzyszenie Seniorów Lotnictwa Wojskowego RP
Oddział Krakowski
 
Artykuły
Menu witryny

Kategorie
Wspomnienia członków [1]
Historia lotnictwa [1]
Opinie, komentarze [1]

Wyszukaj

Statystyki

Ogółem online: 1
Gości: 1
Użytkowników: 0

Dla Admina

Witaj, Gość 26.07.2017, 03:50

Główna » Artykuły

Łącznie wpisów w katalogu: 3
Pokazano wpisów: 1-3
Strony:


W dniach 4 - 9 sierpnia 2013 r. członkowie Stowarzyszenia Seniorów Lotnictwa Wojskowego RP uczestniczyli w podróży patriotyczno-historycznej na Białoruś i do Rosji, zorganizowanej dla uczczenia 70. rocznicy powstania polskich pułków lotniczych na tamtych ziemiach, przez Władze Miasta Mińsk Mazowiecki, Ministerstwo Obrony Narodowej, Siły Powietrzne i Oddział Warszawsko-Mazowiecki Stowarzyszenia Seniorów Lotnictwa Wojskowego RP - w relacji płka dr inż. Henryka Czyżyka, opublikowanej w miesięczniku "Lotnictwo". Zdjęcia wkrótce...

Wspomnienia członków | Wyświetleń: 1092 | Dodał: Sekretarz | Data: 15.12.2013

 
Byłem pilotem i nawigatorem pierwszej klasy, przez wiele lat spędzając w powietrzu wiele godzin, wykonywałem często bardzo niebezpieczne zadania. W lotnictwie wojskowym odpowiadałem nie tylko za swoje bezpieczeństwo ale przede wszystkim za podlegających mi w szkoleniu ludzi. To taki zawód, w którym na co dzień żyje się z zagrożeniami podczas lotów często w ekstremalnie niebezpiecznych warunkach. W tej dziedzinie systemy ratownicze od dawien dawna były opracowywane w oparciu o refleksję teoretyczno praktyczną, podobną do proponowanego mojego pojmowania sekuritologii. Tutaj jest potrzeba holistycznego rozważania wielorakich zjawisk związanych z lataniem i na tej podstawie budowania systemów ratowniczych i umiejętnego działania człowieka w warunkach niebywałego stresu psychicznego i obciążenia fizycznego. Pilot wojskowy przed każdym lotem zakłada spadochron. Siedzi na fotelu katapultowym, wykonuje zadania nieporównywalnie trudniejsze jak pilot sportowy, czy komunikacyjny, mam na myśli wielką dynamikę i przeciążenia w takich lotach. Z pełnym szacunkiem odnoszę się do tych lotników, ponieważ ten etap latania każdy pilot wojskowy także przechodził w tym i ja. Równie niebezpiecznie jest podczas lotów na śmigłowcach. To jest kwintesencja myślenia sekuritologicznego. Myślę, że lotnicze doświadczenia upoważniają do zabierania głosu w sprawie bezpieczeństwa.
 
Płk pil. nawig. Paweł Tyrała: Pierwsza klasa lotnicza. Absolwent „Szkoły Orląt” w Dęblinie. Szef rozpoznania i poprawiania ognia artylerii i rakiet 56 Pułku Lotnictwa Wojsk Lądowych w Inowrocławiu. Wieloletni członek Rady Naukowej i Senatu „Szkoły Orląt” w Dęblinie. Wieloletni członek Rady Naukowej Akademii Lotniczej Republiki Słowackiej w Koszycach. Szef rejonu kierowania ruchem wojsk w systemie mobilizacyjnym państwa. Autor wielu publikacji lotniczych oraz z tematyki bezpieczeństwa.

Opinie, komentarze | Wyświetleń: 684 | Dodał: Sekretarz | Data: 21.05.2013

Katastrofa z 1977 roku miała na zawsze pozostać tajemnicą. Notatki i zdjęcia na temat lotu numer LO6883 nakazano zniszczyć. Na szczęście ktoś zapomniał wykonać rozkaz. Na podstawie artykułu zamieszczonego w Newsweek.pl

Historia lotnictwa | Wyświetleń: 1639 | Dodał: Sekretarz | Data: 10.04.2013

Copyright MyCorp © 2017
Strona www zarządzana przez system uCoz